Thursday 27 November 2014

Elak Tua Sebelum Waktu

Assalamualaikum,

Mesti stresskan kalau bila orang tersalah meneka umur kita, kalau umur kita 30 tahun tapi orang cakap umur kita 25 tahun, syoklah. Tapi kalau umur kita 25 tahun, orang kata 30 tahun...camno??

Elak Tua Sebelum Waktu


Tu namanya Tua Sebelum Waktu. Tua sebelum waktu bukan hanya pada penampilan, tapi juga pada sistem dalaman tubuh. Umur dalam badan kita boleh di ukur menggunakan sejenis mesin khas (macam mesin penimbang gitu). 

Untuk mengelakkan kita tua sebelum waktu, kenalah jaga pemakanan, bersenam dan happy sokmo.

Harini akak nak share Tips Untuk Elak Tua Sebelum Waktu

Berikut Adalah Petua-petuanya


1. Kurangkan makan makanan yang berlemak dan makanlah makanan yang mengandungi karbohidrat dan serat.

2. Minum air putih sekurang2nya 8 gelas sehari. Dengan demikian proses pencernaan akan berjalan dengan lebih lancar. Proses detoks juga akan berjalan dengan lebih lancar. Setiap 25kg berat badan, hendaklah minum 1 gelas air..so kiralah sendiri ya...Contoh kalu berat 50 kg, so kita kenalah minum sekurang2nya 2 liter air sehari

3. Aktiviti olahraga untuk kekuatan otot adalah perlu di lakukan setiap hari jika ingin memperlambatkan proses penuaan. Sudah banyak kajian yang menyebutkan bahawa olahraga dapat mengatasi stamina yang lemah, otot-otot yang longgar dan tulang yang reput.

4. Makan makanan yang mengandungi anti oksidan. Radikal bebas yang ada pada tubuh adalah salah satu penyebab timbulnya penyakit yang berhubungan dengan penuaan dan anti oksidan adalah jalan penyelesaiannya. Boleh juga mengambil Vitamin Anti Oksidan dari Shaklee yang juga di panggil Vitamin ACE. Iaitu Carotomax, Vitamin C Sustained Release Shaklee dan Vitamin E Complex Shaklee.


Vitamin ACE


5. Hindari sinar matahari yang berlebihan. 95% kedutan pada wajah adalah akibat dari sinar matahari. Oleh kerana itu gunalah pelindung matahari dan boleh juga menggunakan topi, payung atau apa sahaja yang dapat menyembunyikan kulit dari panahan cahaya matahari.

6. Tidur yang mencukupi, waktu tidur yang mencukupi bagi seorang dewasa seelok2nya selama lapan jam. Dan tidur itu mestilah berkualiti. Untuk mendapatkan tidur yang berkualiti anda bolehlah mengamalkan Ostematrix Shaklee.

Ostematrix Shaklee


7. Elakkan dari tekanan. Vitamin B Complex Shaklee boleh mengurangkan diri anda dari tekanan dan stress.

Vitamin B Complex Shaklee



Untuk mendapatkan Supplemen Shaklee anda bolehlah;

☏ Pm/sms/whatsapp :  012 3945670 (Kak Izzah) 

✉ Email : nurizzah7374@gmail.com

FB : Nur Izzah Samsudin

Fanpage : Lovelymamashop 

COD : Shah Alam, Klang, Bandar Sunway, Subang, Kota Kemuning, Bukit Kemuning, Jalan Kebun, Bukit Naga dan Kampung Jawa


Konsultansi percuma secara ekslusif akan di berikan dengan setiap pembelian.

TAMPIL SIHAT DAN CANTIK 
Anda Adalah Keutamaan Kami






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...