Monday 9 December 2013

Lecithin dan Omegaguard Shaklee



Ramai yang bertanya apa perbezaan antara Lecithin dan Omegaguard Shaklee di dalam Set Kurus Shaklee.
Jom kita tengok apa kebaikan Lecithin dan Omegaguard. Kedua-dua produk tersebut mempunyai fungsi yang sama iaitu untuk memecahkan lemak di dalam badan kita. Adakah kita perlu mengambil salah satu produk sahaja atau perlu mengambil kedua-duanya sekali.

LECITHIN



Lecithin berasal dari minyak biji soya yang mana ia berfungsi untuk mengemulsi lemak di dalam badan kita. Emulsi lemak bermaksud lemak dipecahkan kepada molekul yang lebih kecil dan ia akan di bawa ke sistem pencernaan dan di buang melalui sistem perkumuhan. Lecithin memastikan lemak kekal di dalam sistem pencernaan dan tidak memendapkan diri ke dalam dinding membran dan menjadi lemak kental. Ini bermaksud lemak-lemak yang di emulsi adalah lemak baru dan bukannya lemak lama yang terkumpul di dinding membran.

Bolehkah lecithin menurunkan berat badan seseorang? Ia bergantung kepada penerimaan sistem badan seseorang, ada yang dengan hanya mengambil alfalfa dan lecithin boleh turun sehingga 5 kg sebulan dan ada juga yang maintain berat badannya.

OMEGAGUARD




Omega 3 yang ada di dalam Omegaguard mampu  meningkatkan metabolisma badan seseorang, yang mana Omega 3 akan memberi kesan tindakbalas di dalam salur darah supaya mengguna lemak di dalam badan sebagai punca tenaga. Dengan itu akan lebih banyaklah lemak yang dah lama termendap di dalam dinding membran kita akan terbakar. Omegaguard juga menambah kadar penghasilan sertonin iaitu kimia otak yang  memberi signal ke otak untuk menghadkan rasa lapar seseorang.  Selain daripada itu Omega 3 juga menghalang penghasilan hormon cortisole yang menggalakkan penyimpanan lemak.

So daripada fakta-fakta di atas bolehlah dirumuskan bahawa, lecithin membantu membuang lemak2 yang baru masuk di dalam badan kita, manakala Omegaguard membantu membakar lemak2 yang dah lama termendap di dalam badan. 

Sebab itulah bila kita gabungkan Lecithin dan Omegaguard, di samping Herb Lax dan Alfalfa, hasilnya teramatlah memuaskan....tapi semua itu bergantung kepada sistem penerimaan badan dan juga bajet anda sendiri...

Bak kata sesetengah pengguna, Omegaguard umpama menaiki kapal terbang dan akan sampai lebih cepat akan tetapi kosnya tentulah lebih tinggi, manakala Lecithin pula umpama menaiki kereta dan sampai lambat sedikit yang mana kosnya adalah lebih rendah...

Untuk membuat pilihan Set Kurus Shaklee, bolehlah klik di sini.

Pm/sms/whatsapp 012 3945670 untuk mendapatkan lecithin dan Omegaguard Shaklee dan konsultansi percuma akan di berikan.

 





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...