Tuesday 27 August 2013

Set Diet/Kurus Shaklee


Set Kurus Shaklee mengutamakan konsep buang, bakar dan bina. Apa tu?? Buang?? Bakar?? Bina??

Buang (Detox)

Detox adalah proses pembersihan usus dari segala toksin, lemak atau lendir yang sudah bertahun menetap di dalam dinding usus kita. Semua ini akan di keluarkan melalui urin, pernafasan, peluh dan pembuangan air besar dengan menggunakan 4 organ utama iaitu hati, ginjal, usus dan kulit.
Apabila usus telah di bersihkan, barulah segala supplemen yang di ambil boleh di serap secara optimum.

Supplemen Shaklee yang di syorkan untuk proses detox adalah;

  1. Herb Lax - merangsang usus untuk mempercepatkan proses detox. Walaubagaimanapun ia tidak sesuai di ambil oleh ibu mengandung kerana ia mungkin mengakibatkan cirit birit kepada anak yang di susu. Amat sesuai di ambil kepada mereka yang mengalami masalah sembelit
  2. Alfalfa - membantu di dalam proses detox, yang mana ia mencuci hati, darah dan usus

Bakar

Untuk memastikan tubuh kita kurus dan langsing kita hendaklah membakar lemak-lemak yang bersarang di dalam tubuh badan kita. Antara supplemen yang di syorkan untuk pembakaran lemak-lemak tersebut adalah;

  1. Lecitin - bertindak sebagai pembersih salur darah. Ia bertindak sebagai pengemulsi semulajadi yang mana ia akan menyebabkan lemak akan terapung di dalam darah dan tidak akan melekat di dinding membran.
  2. Omegaguard - merendahkan kolesterol dan mengawal masalah obesiti

Bina

Setelah lemak-lemak di dalam badan telah di pecahkan dan di buang, sudah tentu badan kita akan mengeleber. Oleh sebab itulah kita perlu membina balik badan kita dengan membentuk otot untuk mengisi balik ruang yang telah di tinggalkan oleh lemak-lemak jahat. Untuk membina otot kita memerlukannya dari sumber protein. Shaklee menawarkan produk berikut untuk sumber protein.

  1. Cinch Shake Mix - kandungan protein di dalam Cinch Shake Mix di gunakan untuk membina otot, yang mana ototlah yang menolong menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori. Ia juga membantu mengurangkan rasa lapar.
  2. ESP - di syorkan untuk ibu-ibu yang menyusu. Ibu menyusu tidak disyorkan mengambil Cinch Shake Mix, kerana ia kurang kalori berbanding ESP. Ibu menyusu memerlukan lebih banyak kalori.
Tips Diet

  1. Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari
  2. Jangan skip makan utama terutamanya sarapan
  3. Jangan makan kudapan antara waktu makan
  4. Kurangkan makanan berlemak, garam dan gula
  5. Exercise sekurangnya 3 kali seminggu
  6. Ambil ukuran badan dan berat badan sebelum memulakan diet

Ramai yang dah berjaya menurunkan berat badan dengan Set Kurus Shaklee....anda bila lagi...dengan Set Kurus Shaklee bukan sahaja berat badan turun, malah badan makin sihat ( diet secara alami)

Testimoni 1




Testimoni 2
Testimoni 3


Jom pm/sms/whatsapp 012 3945670 untuk mendapatkan Set Diet/Kurus Shaklee dan konsultasi percuma akan di berikan.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...