Thursday 16 October 2014

Atasi Stretch Mark Dengan Shaklee

Assalamualaikum,

Masa mengandung dulu2, memang risau sangat takut terjadinya stretch mark. Macam manalah nanti nak hilangkan. Mostly mommy yang mengandung pasti akan menghadapi masalah stretch mark ini. Tapi alhamdulillah, stretch mark akak takdelah teruk sangat, mungkin sebab perut akak masa mengandung takdelah besar sangat. So takdelah masalah sangat nak hilangkan stretch mark tu. Orang kata kalu perut kita takdelah nak besar sangat maknanya kulit perut kita nipis (hihi..akak pun sebenarnya tak faham sangat pasal ni).

Atasi Stretch Mark Dengan Shaklee

  
Apa itu Stretch Mark  
Stretch Mark adalah  garis-garis putih yang terdapat pada beberapa tempat seperti perut, payudara, paha, lengan.Ia terjadi akibat daripada kulit meregang dalam waktu singkat sehingga kulit kehilangan elastisinya. Stretch mark biasanya terjadi pada wanita hamil atau disebabkan penambahan berat badan secara mendadak. 

Kulit terdiri dari tiga lapisan, lapisan paling dalam disebut subcutaneous, lapisan tengah dermis dan yang paling luar epidermis. Stretch mark terjadi pada lapisan dermis. Lapisan ini dipenuhi dengan pembuluh darah, sebenarnya lapisan ini terbuat dari jaringan elastis, namun bila tubuh membesar dalam waktu singkat, saraf ini akan melemah dan akhirnya pecah akibat kulit yang menipis. Stretch mark banyak terdapat pada wanita berkulit gelap karena mereka lebih banyak menghasilkan melamin. Stretch mark tak boleh dihilangkan tapi mampu utk dikurangkan dgn pengambilan makanan (sayur2an,buah2an,), pengambilan air yg byk dan boleh juga sapu pelembab utk menjaga elastik/kekenyalan kulit  

Tapi mommies semua jangan risau ya...setiap penyakit mesti ada ubatnya. 

Cara Mengatasi Stretch Mark

1. Elakkan Pertambahan Berat Badan Secara Mendadak
Walaupun tengah mengandung, cuba untuk kawal cara pemakanan kita. Orang mengandung ni selera makan dia lain macam sikit, tapi cuba2lah kontrol sikit deh, kang nanti kencing manis dapat, strecth mark pun dapat. Ambik makanan yang berkhasiat dan banyak serat masa mengandung, badan sihat, stretch mark pun tak nampak..

2. Pengambilan Makanan Seimbang
Amalkan memakan buahan, sayuran dan protein. ESP Shaklee amat di syorkan untuk ibu-ibu mengandung ni. Pengambilan protien yang mencukupi memang adalah PENTING sebab protien adalah sumber makanan buat sel-sel kita, barulah kulit kita cantik molek.

http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/ESP


3. Pengambilan Vitamin C 
Vitamin C berfungsi dlm pembentukan kolagen yg menghasilkan protein utk proses pembaharuan kulit.


http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/Vitamin%20C%20Sustained%20Release%20500mg%20Shaklee

4. Pelembap
Sapukan pelembap selepas mandi dan sebelum tidur di kawasan badan yang mudah kena stretch. Makin kering kulit badan seseorang, makin mudah terkena stretchmark. Para ibu bolehlah menyapu Herbal Blend Krim, elok sangat untuk kulit kering dan menghilangkan kerengsaan dan parut.



5. Memakai Korset/ Bengkung
Selepas bersalin, para ibu bolehlah memakai korset atau bengkung untuk membantu menegangkan kulit yang kendur selepas bersalin

6. Bersenam
Jangan abaikan senaman, jika mengandung bolehlah bersenam senaman untuk ibu-ibu mengandung.

7. Petua Tradisional
Antara petua lama yang boleh di gunakan ialah menggunakan asam jawa, kapur atau ragi. Campurkan dengan sedikit air dan kacau sehingga sebati. Kemudian sapu di bahagian yang ada stretch mark sebelum tidur. Lakukan setiap malam especially semasa di dalam pantang. In Sha Allah, jika di amalkan akan nampak hasilnya.

So mommies semua, jom kita amalkan petua-petua di atas dengan konsisten, in sha Allah akan nampak kesannya. Dan pada amalkan pengambilan supplemen (rawatan dari dalam) untuk hasil yang lebih menakjubkan.

Untuk mendapatkan Supplemen Shaklee anda bolehlah Pm/sms/whatsapp 012 3945670 (Kak Izzah) dan konsultansi percuma secara ekslusif akan di berikan 

TAMPIL SIHAT DAN CANTIK 
Anda Adalah Keutamaan Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...