Saturday 18 October 2014

Petua Menjaga Keanjalan Kulit Wajah Dengan Shaklee

Assalamualaikum,

Semakin berumur kita, makin kurang keanjalan kulit kita. Sana sini makin menampakkan kedutan wajah. 

Petua Menjaga Keanjalan Kulit Wajah


Harini akak nak kongsi petua untuk menjaga keanjalan kulit wajah secara natural, tak yah operate bagai...sakit tau. Senang jah, kita buat urutan/ senaman muka. Untuk mendapat kesan yang optimum atau kulit wajah yang lebih anjal, urutan/ senaman muka ini hendaklah di lakukan paling kurang 10 kali sehari sebanyak enam kiraan.

Teknik Urutan Bahagian Muka

 

1. Mata


Teknik 1 : Letakkan tiga jari tengah di bawah mata lau tarik ke bawah sambil berusaha menutup mata. Tahan selama enam kiraan dan kemudian lepaskan
Manfaat : Menghilangkan sembab dan memperkuatkan otot di bawah mata

Teknik 2 : Letakkan jari tengah dan jari manis pada sudut luar mata. Tekan dan tarik ke arah garis rambut. Pada masa yang sama pejamkan mata kuat-kuat. Tahan sampai enam kiraan dan lepaskan.
Manfaat : Latihan ini akan menghilangkan kerutan di sekitar mata

2. Pipi


Teknik 1 : Rebahkan kepala, letakkan tiga jari tengah pada bahagian pipi dan tarik ke bawah. Pada saat yang sama naikkan pipi dengan tersenyum selebar mungkin. Tahan selama enam kiraan dan lepaskan
Manfaat : Mengencangkan otot pipi

Teknik 2 : Letakkan ibu jari pada mulut dan jari-jari lainnya pada tengah pipi. Tekan dan tarik pipi ke arah mulut, tahan selama enam kiraan dan lepaskan.
Manfaat : Latihan ini akan mengencangkan otot-otot di sekitar pipi dan wajah

3. Dahi


Teknik 1 : Satukan jari-jari dengan lipatan ke dalam dan letakkan pada pelipis. Jari kiri pada pelipis kiri dan yang kanan pada pelipis kanan. Dorong lurus ke atas dan tahan. Pada masa yang sama naikkan kedua alis dan tahan selama enam kiraan.
Manfaat : Menghilangkan kerut di atas alis, juga menegangkan otot pada dahi serta bahagian belakang kepala.

Teknik 2 : Letakkan jari tangan pada tengah-tengah alis. Kemudian tarik ke arah luar. Pada masa yang sama, cubalah untuk menguap atau paling tidak membuka mulut selebar-lebar yang boleh seolah-olah anda sedang menguap. Tahan sampai enam kiraan lalu lepaskan.
Manfaat : Menghilangkan garis-garis kerut di dahi dan kawasan sekitar alis. Latihan ini mampu menegangkan otot-otot tepat di atas alis.

4. Dagu


Teknik : Letakkan tiga jari tengah di bawah dagu dan tarik ke bawah. Pada masa yang sama, pastikan bibir bawah tetap menutupi gigi barisan bawah.
Manfaat : Mengencangkan otot-otot dagu.

Selain daripada urutan/ senaman yang di lakukan, kita juga hendaklah menjaga pemakanan kita dan juga mengambil supplemen untuk memastikan keanjalan kulit terjaga.

Antara Supplement Shaklee Untuk Menjaga Keanjalan Kulit 


http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/Vitamin%20C%20Sustained%20Release%20500mg%20Shaklee

Vitamin C Sustained Release Shaklee
Vitamin C mempercepatkan penyembuhan luka dan mencegah parut. Vitamin C juga meningkatkan kolagen kulit agar anda kelihatan lebih muda.

http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/Manafaat%20ESP

ESP
Protein menjaga kesihatan kolagen badan kita. Protein juga memelihara kekenyalan dan kelembapan kulit

http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/Vitamin%20E%20Complex%20Shaklee


Vitamin E
Vitamin E merupakan vitamin anti oksidan. Ia juga mencegah kekeringan dan kerosakan kulit. Penghantaran oksigen, vitamin dan mineral ke kulit juga akan menjadi lebih lancar. Kulit juga akan menjadi lebih awet muda.



Vitamin B Complex

Vitamin B Complex membantu dalam mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan. Tekanan emosi dan kelesuan salah satu yang menyebabkan kulit kita lebih cepat menjadi tua.

http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/Vitamin%20E%20Complex%20Shaklee

GLA 
Memperbaiki inflamasi kulit - seperti ekzema, alergi, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap

http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/Omega%20Guard


Omegaguard
Omega 3 yang terkandung di dalam Omegaguard menjaga kehalusan dan kelembapan kulit. Semakin tinggi kandungan omega 3 di dalam darah makin rendahlah risiko kulit terbakar
 
http://izzahpermatahati.blogspot.com/search/label/Shaklee%20Collagen%20Powder


Shaklee Collagen Powder
Kolagen menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu tubuh badan kita.

Seharusnya untuk menjaga keanjalan kulit kita, hendaklah di lakukan dari luar dan dalam. Dan di lakukan dari zaman remaja lagi, tapi never to late untuk yang dah berumur.

Untuk mendapatkan Supplemen Shaklee anda bolehlah Pm/sms/whatsapp 012 3945670 (Kak Izzah) dan konsultansi percuma secara ekslusif akan di berikan.

COD : Shah Alam, Klang, Bandar Sunway, Subang, Kota Kemuning, Bukit Kemuning, Jalan Kebun, Bukit Naga dan Kampung Jawa

TAMPIL SIHAT DAN CANTIK 
Anda Adalah Keutamaan Kami






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...