Thursday 23 October 2014

Khasiat Taugeh

Pasti ramai yang suka makan sayur taugehkan....Tapi pasti ramai jugak yang tak suka makan. Taugeh ni, jika di masak jangan terlalu lama, nanti hilang kerangupannya. Nak makan mentah pun ok, tapi make sure basuh bersih2 tau. 

Khasiat Taugeh


Masa akak pantang anak yang ke 4 haritu, bidan yang mengurut ada bagitau, antara makanan yang meningkatkan kesuburan adalah taugeh. Masa macam nak caya tak nak caya jah..Tapi bila di fikir mungkin betul jugak, org pantai timur panggil taugeh ni cambah. Mungkin ada sangkut paut jgk, nanti makan cambah, bercambah-cambahlah zuriat...hihi..

Ni akak nak kongsi khasiat Taugeh


1. Mampu meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita.

- Untuk kaum lelaki, pengambilan taugeh mampu menghasilkan sperma yang lebih baik manakala untuk kaum wanita pula, taugeh dapat membantu kesuburan telur yang dihasilkan.

2. Mencegah kerapuhan tulang.

- Taugeh mempunyai estrogen semulajadi yang berfungsi sama dengan estrogen sintesis untuk meningkatkan kepadatan dan mencegah kerapuhan tulang (osteoporosis).

3. Menghalang lemak-lemak jahat (LDL) tanpa mengganggu kandungan lemak baik (HDL).

- Taugeh kaya dengan kadar saponi. Mereka yang berisiko penyakit strok dan serangan jantung akibat daripada kadar lemak yang tinggi disarankan supaya mengambil banyak taugeh dalam menu harian mereka.

4. Membantu membuang kotoran dalam usus besar.

- Taugeh mengandungi banyak serat dan air. Oleh itu taugeh juga berfungsi untuk membuang segala kotoran dalam usus besar. Hal ini juga dapat membantu memerangi sel kanser. Apabila kotoran dihapuskan, tiada lagi zat-zat dalam kototran yang dapat diserap ke dalam tubuh badan kita.

Banyak rupanya khasiat taugeh ni...so sapa2 yang tak suka makan tu, belajar-belajarlah makan ya. Sedap, nak2 lagi kalu bubuh dalam mee hoon goreng, mee goreng dan kuew tiaw goreng.

Untuk mendapatkan Supplemen Shaklee anda bolehlah Pm/sms/whatsapp 012 3945670 (Kak Izzah) dan konsultansi percuma secara ekslusif akan di berikan.

COD : Shah Alam, Klang, Bandar Sunway, Subang, Kota Kemuning, Bukit Kemuning, Jalan Kebun, Bukit Naga dan Kampung Jawa

TAMPIL SIHAT DAN CANTIK 
Anda Adalah Keutamaan Kami

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...