Saturday 22 November 2014

Tangani Masalah Rambut Gugur Dengan Shaklee

Assalamualaikum...

Pernah tak alami masalah ni, baring kat tilam, tengok rambut melekat kat sana sini, jalan atas lantai pun bersepah dengan rambut gugur. Mesti tensionkan...

rambut gugur


Rambut pun semakin menipis, setiap kali sikat rambut mesti gugur. Especially ibu-ibu yang baru lepas bersalin. Perkara tu sebenarnya normal, setiap ibu yang baru lepas bersalin mesti akan hadapi masalah ini. Terutamanya bila si anak dah pandai buat buih kat mulut (sebenarnya akak pun tak tahu apa kaitannya anak buat buih dengan rambut gugur), tapi orang tua2 cakap kalau anak dah pandai buat buih mesti si ibu akan dapat masalah rambut gugur ni.

Tapi sebenarnya mereka yang tidak bergelar ibu pun ada menghadapi masalah ini, tak kira samada lelaki atau wanita. Masalah keguguran rambut adalah perkara normal, tapi kalau keguguran rambut lebih 50 - 100 helai rambut sehari, maka anda memang menghadapi masalah rambut gugur.


Punca Masalah Rambut Gugur


1. Penggunaan Bahan Kimia Yang Berlebihan

Jika anda kerap mewarnakan rambut atau meluruskan rambut, berkemungkinan untuk anda menghadapi masalah ni. Penggunaan bahan kimia yang berlebihan boleh menyebabkan kerosakan rambut hingga ke akarnya.

2. Perubahan Hormon

Selalunya berlaku pada kaum wanita, terutamanya pada ibu-ibu yang baru lepas bersalin. Wanita turut menghasilkan hormon androgen dalam kuantiti yang sedikit namun ia akan bertindak aktif jika seseorang itu berada dalam keadaan tertekan. Ini menyebabkan rambut mudah gugur. Kaum lelaki pun jika berhadapan dengan stress mungkin boleh menyebabkan rambut gugur. So girls & guys cheers ok.

3. Faktor Genetik


Keturunan juga memainkan peranan dalam permasalahan ini. Jika keturunan kita ada menghadapi masalah ini, berkemungkinan juga untuk kita menghadapi masalah ini juga adalah tinggi.


4. Masalah Aliran Darah Yang Tidak Lancar



Masalah rambut gugur juga di sebabkan oleh aliran darah yang tidak lancar, yang menyebabkan akar rambut kita tidak sihat dan menyebabkan rambut mudah gugur

5. Suka Bermain Dengan Rambut

Sikap suka bermain-main dengan rambut seperti menarik-narik rambut, gosok rambut dengan telapak tangan juga menyebabkan rambut gugur.

6. Gaya Pemakanan Yang Tidak Sihat

Suka makan makanan ringan dan tinggi MSG juga menyebabkan rambut gugur

7. Kurang Vitamin

Kekurangan vitamin seperti Biotin, Niasin, Zink, Vitamin B6, B12, A dan E juga menyebabkan rambut menjadi tidak sihat dan mengalami keguguran.

Antara Supplemen Shaklee Untuk Mendapatkan Rambut Yang Sihat


1. ESP
ESP
ESP adalah sumber protein untuk badan. Kekurangan protein menyebabkan pertumbuhan rambut menjadi perlahan. Pastikan bahawa anda makan cukup protein agar rambut anda tumbuh lebih cepat dan sihat. 

2. Vitamin B Complex



Vitamin B Complex

Salah satu punca rambut gugur adalah disebabkan tekanan emosi. B Complex adalah vitamin anti stress yang membantu untuk memberi perasaan tenang. Kandungan utama vitamin B3 adalah berguna untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala, vitamain B6 pulak untuk mengelakkan rambut dari gugur. Vitamin B12 juga memainkan peranan untuk elak rambut gugur. kesimpulannya kelebihan bcomplex sangat banyak untuk masalah rambut gugur

3. Vitalea


Vitalea

Multivitamin untuk memastikan badan kita sentiasa mendapat vitamin yang mencukupi.

4. Zinc Complex



Zinc Complex
Diet yang kurang zink boleh membawa kepada kelemahan sistem imun yang boleh menyebabkan keguguran rambut. Zink boleh memainkan peranan yang penting dalam modulation paras testosteron pada lelaki normal.Apabila hormon seimbang maka risiko kehilangan rambut boleh dikurangkan. Zink boleh menguatkan folikel rambut anda dan boleh membantu mencegah beberapa jenis keguguran rambut. 




Set Penjagaan Rambut Prosante




Untuk mendapatkan Supplemen Shaklee anda bolehlah;

☏ Pm/sms/whatsapp :  012 3945670 (Kak Izzah) 

✉ Email : nurizzah7374@gmail.com

FB : Nur Izzah Samsudin

Fanpage : Lovelymamashop 

COD : Shah Alam, Klang, Bandar Sunway, Subang, Kota Kemuning, Bukit Kemuning, Jalan Kebun, Bukit Naga dan Kampung Jawa


Konsultansi percuma secara ekslusif akan di berikan dengan setiap pembelian.

TAMPIL SIHAT DAN CANTIK 
Anda Adalah Keutamaan Kami


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...